2 dagen Rincon de la Vieja - Reisverslag uit Curubandé, Costa Rica van Marrjan Slabbekoorn - WaarBenJij.nu 2 dagen Rincon de la Vieja - Reisverslag uit Curubandé, Costa Rica van Marrjan Slabbekoorn - WaarBenJij.nu

2 dagen Rincon de la Vieja

Door: marjanslabbekoorn

Blijf op de hoogte en volg Marrjan

24 Juli 2011 | Costa Rica, Curubandé

Vandaag een verslag van 2 dagen. We zijn vandaag en gisteren naar het park Rincon de la Vieja, genoemd naar de vulkaan, geweest. Gisteren hebben we een route van ruim 3 uur gelopen. We kwamen langs hete modderpoelen van zo’n 100 graden. Het park heeft ook nog een route naar een waterval. Nadat we tussen de middag wat hadden gegeten wilden we die route nog lopen. We kwamen wat mensen tegen en vroegen hoever het was naar de waterval, dat bleek 2 uur heen en 2 uur terug. Dus dat hebben we maar niet gedaan omdat het al rond half 3 was. En in het donker wil je niet meer in zo’n park zijn. Cees wilde eigenlijk heel graag naar de top van de vulkaan lopen, waar je zo in de krater kunt kijken. Dat is een tocht van een uur of 7 a 8. Dat raden ze nu ook niet aan omdat het boven heel vaak bewolkt is en de pad vrij blubberig omdat het regenseizoen is. Bovenin kun je ook heel snel verdwalen als het bewolkt is. Vanmorgen toen we begonnen struikelde Cees bijna over een neusbeer die zo voor hem het pad op liep. Vandaag hebben we de route naar de waterval gelopen. Dat is ruim 5km heen en dan weer terug. Maar dan loop je echt niet zoals de avondvierdaagse. Het was behoorlijk klimmen en klauteren en behoorlijk vermoeiend. De waterval maakte het allemaal wel goed. Het zag er prachtig uit, net the blue lagoon. Het was er ook niet druk. Onderweg waren we wat mensen tegengekomen die op de weg terug waren en toen we er aankwamen zat er een gezin, die heel snel daarna weggingen. We hebben er ruim een uur gezeten en ik heb ook nog gezwommen. Cees bleek zijn zwembroek niet in zijn tas te hebben gedaan. Toen we er een tijd zaten kwam er nog 1 stel en daarna hebben we op deze route niemand meer gezien. Onderweg hebben we ook nog capucijneraapjes gezien, deze kwamen nog vrij dichtbij ons in de buurt. Vanavond zijn we wezen eten in ons favoriete restaurant. Er zit er hier eigenlijk maar eentje in de buurt. Op ons logeeradres kun je ook eten, maar dan eet je met zijn allen aan een lange tafel stipt om 7 uur en is het eten wat de pot schaft voor 19 dollar per persoon, zo’n 15 euro. Terwijl je hier voor veel goedkoper kunt eten. Bovendien vinden we het leuker om echt bij de tico’s te zitten . We hebben hier gewoon elke avond in zo’n dorpsrestaurant gezeten. Het is van een ouder echtpaar die alles samen kokkerellen. Het menu staat op een groot bord geschreven, in het spaans, en daar kun je uit kiezen. En dat was echt heel goed. Vanavond hadden we een gerecht van 3 euro 60 per persoon. En dan krijg je nog behoorlijk wat ook. Naast het restaurant is een voetbalveldje en op zondagavond is er een potje zondagse boys. Hier hebben we een tijdje naar zitten kijken. Morgen gaan we weer verhuizen. Dan gaan we naar de Pacifische kust naar het plaatje Jaco. Hier blijven we ook weer 3 nachten.
De muggen zijn inmiddels immuum voor onze deet, want we zitten beiden behoorlijk onder de muggenbulten. En dat is echt geen pretje. Vooral Cees heeft er behoorlijk pijn aan. Maar zijn benen zien er ook niet uit. Normaal zijn ze wit, maar nu zijn ze rood van de bulten.