verslag van meerdere dagen - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Marrjan Slabbekoorn - WaarBenJij.nu verslag van meerdere dagen - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Marrjan Slabbekoorn - WaarBenJij.nu

verslag van meerdere dagen

Door: marjanslabbekoorn

Blijf op de hoogte en volg Marrjan

29 Juli 2011 | Costa Rica, San José

Maandag vertrokken we uit Curubande naar onze volgende bestemming in Jaco. Jaco ligt aan de Pacific, Stille Oceaan. Het is een levendige stad waar voornamelijk veel surfers naar toekomen. Het was ongeveer een uur of 4 rijden. Het was behoorlijk druk op de weg omdat het een nationale feestdag was, en iedereen dus vrij. De politie was niet vrij, want die hebben we onderweg behoorlijk vaak gezien. Maar we hebben ons goed aan de snelheid gehouden. Rond half 3 kwamen we aan bij hotel Mar de Luz. De eigenaar stond op punt om naar de tandarts te gaan, maar kon ons voor die tijd nog wel welkom heten. Hij is ook Nederlander, maar woont al 16 jaar in Costa Rica. Buiten dit hotel heeft hij er nog eentje iets verder de kust naar beneden. Dit hotel is behoorlijk groter dan de vorige hotels waar we zaten, wel 29 kamers, maar er waren er maar 4 bezet. Het ziet er hier wel goed uit. Mooie kamer met een zithoek. Het is hier wel behoorlijk warm, Cees loopt behoorlijk te puffen. Maandagavond hadden we behoorlijk slecht weer. Het heeft echt een tijd behoorlijk gespookt, onweer en vuren. We konden niet eens weg om naar een restaurant te gaan. De hoofdstraat zit hier om de hoek, maar het was te slecht om er heen te lopen. Gelukkig werd het op een gegeven moment wat droger. Dinsdag hebben we eerst dit plaatsje verkend en een tijdje aan het strand zitten kijken naar de surfers. ’s Middags hebben we een stukje strand op gezocht om lekker te kunnen zitten. Het was echt aan het strand stil en verlaten, er was niemand. Het strand is hier niet echt mooi en de zee kun je hier eigenlijk niet in om te zwemmen. Het plaatsje is dus niets voor een strandvakantie. ’s Avonds in een restaurantje hier vlakbij was een ober die het helemaal geweldig vond dat wij hollanders waren. Hij heeft een tijdje in Nederland gewerkt en de taal een beetje geleerd omdat hij dat leuk vond en daarom wilde hij graag tegen ons nederlands praten. Nou het lukte hem aardig. Beter als ons spaans, want daar komen wij niet ver mee. Woensdag zijn we naar het park Manuel Antonio geweest. Dit is het meest toeristische park dat we hebben bezocht. Het is wel mooi. Je loopt zo vanuit de jungle het strand op. We hebben er verschillende soorten apen gezien en een luiaard die in een boom hing. Ook zagen we Woody Woodpecker nog.
Ik kon een paar dagen niet op de site van waarbenjij.nu en waar we nu zitten hebben we geen internet. Zit nu bij een receptie van een park en plaats nu dit verslag.