dagje strand - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Marrjan Slabbekoorn - WaarBenJij.nu dagje strand - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Marrjan Slabbekoorn - WaarBenJij.nu

dagje strand

Door: marjanslabbekoorn

Blijf op de hoogte en volg Marrjan

03 Augustus 2011 | Costa Rica, San José

Dinsdag zijn we een daagje naar het strand geweest. De reis er naar toe was al heel wat, want voordat we bij een echt strand kwamen waren we ongeveer 1 ½ uur aan het lopen .En bovendien moesten we eerst de rivier oversteken bij ons hotel. Dus met je slippers door het water en daarna pas de wandelschoenen aan. De baai waar je met de boot aankomt is ongeveer een half uur lopen. Daar is ook strand, maar eigenlijk niet geschikt voor te zonnen en zwemmen. Het was behoorlijk warm onderweg en ook op het strand was het heel warm. We gingen graag even de zee in, die is trouwens ook rond de 27 graden. Toen we er een tijdje lagen begon het behoorlijk te regenen. Er stond vlakbij een schuurtje waarin we even konden schuilen. De aapjes waren vlakbij het strand druk actief in de bomen. Aan het einde van de middag kwamen er ook nog hele mooie ara’s aangevlogen, die een tijdje in de bomen gingen zitten eten. Toen we tegen 6 uur terugkwamen bij ons hotel bleek de stroom te zijn uitgevallen. Dus dat werd lekker primitief. Douchen met een koude douche in het donker. Dat is echt het jungle gevoel!!!! Gelukkig konden we wel eten want er wordt daar op gas gekookt. Vanmorgen moesten we vroeg uit de veren voor de boot van kwart over 7, dus kwart over 6 zaten we al aan het ontbijt. We werden dit keer weggebracht met 2 quads: 1 voor onze koffers en 1 voor ons. Rond 9 uur vertrokken we uit de haven van Sierpe richting onze volgende verblijfplaats Dantica Lodge in San Gerardo de Dota. Vertrokken we vanmorgen nog met een graadje of 30 vanuit Drake Bay gaandeweg de route werd het steeds frisser en mistiger. We zitten nu in de bergen en het is hier eigenlijk gewoon koud vergeleken met de rest van het land, brrr. Het huisje is echt prachtig. Wel wat anders dan de laatste 3 dagen. Er zit een bubbelbad in, en verder is het echt luxe. Er zitten hele grote ramen in en we zitten hier hoog dus we kijken normaal gesproken zo over de bomen . Maar nu even niet want het is stikmistig. Ze hebben hier een restaurant waar we nu gaan eten. Voordat we terug zijn op onze kamer hebben we het al verbrand, het is bijna een kilometer lopen puf puf.

• 04 Augustus 2011 - 13:03

Barbara En Collega's:

Dag Cees en Marjan,

Leuk om jullie reisverslagen te lezen. Zo te zien/lezen hebben jullie al heel veel gezien en meegemaakt.

We zijn hier alleen een klein beetje geschrokken van de foto van Cees met ontbloot bovenlijf! Hahahaha (LOL) het duurt wel even voordat we over de shock heen zijn... ;-))

Geniet nog even van het bubbelbad en de rest van de vakantie.

Groetjes en tot ziens,

de meisjes van het loket...