reisverslag van dinsdag en woensdag - Reisverslag uit Tronadora, Costa Rica van Marrjan Slabbekoorn - WaarBenJij.nu reisverslag van dinsdag en woensdag - Reisverslag uit Tronadora, Costa Rica van Marrjan Slabbekoorn - WaarBenJij.nu

reisverslag van dinsdag en woensdag

Door: marjanslabbekoorn

Blijf op de hoogte en volg Marrjan

21 Juli 2011 | Costa Rica, Tronadora

Helaas geen internetverbinding op onze volgende bestemming Monte Terras vlakbij Monteverde. Dus nu een verslag van een aantal dagen. Dinsdagmorgen zijn we vertrokken van Heliconia Island. Na een paar uur waren we in Fortuna een vrij grote plaats waar we voor het eerst zijn gaan tanken. Dit wordt voor je gedaan dus dat is makkelijk. We hebben hier meteen bij een bank geld gewisseld. Dat gaat niet zomaar. De deur is op slot en er mogen maar een paar mensen tegelijk naar binnen. Er staat een beveiliger die met zo’n apparaat langs je gaat en dan mag je verder. Onderweg kwamen we langs het Nationale Park Arenal, waar de vulkaan is. We zijn naar de Observatory Lodge gegaan vanwaar je een mooi uitzicht hebt op de vulkaan, mits het niet bewolkt is. Het was behoorlijk helder dus zelfs de top van de vulkaan was te zien. Hier hebben we ook een wandelroute gedaan naar een waterval. De waterval was echt heel mooi jammer dat we geen zwemkleding bij ons hadden. Na dit bezoek zijn we doorgereden naar Monte Terras waar we door Kees en Costa Ricaanse vrouw Griselda werden verwelkomt. We hebben een tijdje op zijn terras zitten kletsen met uitzicht op het Arenal meer. De kamer, ze noemen het een cabina, is netjes er zit zelfs een keukentje in. Maar koken doen we niet hoor we gaan uit eten, want dat kost hier niet veel. Woensdagochtend kregen we ontbijt bij onze cabina. We moeten een avond van te voren opgeven wat we willen en dan wordt het de andere ochtend gebracht op het tijdstip dat je hebt opgegeven. Wel luxe dus. Woensdag zijn we naar het park Rio Celeste geweest. Een tip van onze gastheer Kees. De weg er naar toe is behoorlijk off road rijden en duurde daarom wel meer dan 2 uur. Het park staat nergens vermeld in gidsen, wel vreemd want het is er prachtig. Het is een zware tocht en behoorlijk blubberig. Onderweg kom je bij een hotspring in de rivier. Heerlijk warm water. Ik stapte erin en was meteen tot mijn kruis toe nat, maar het water was heerlijk. Het water was net the blue lagoon, zo blauw. Echt prachtig. Aan het einde van de rit zagen we op 1 meter afstand een slang van wel 2 meter lang. Zo groen als de bladeren van het oerwoud. Oppassen dus! Alle parken die we tot nu toe hebben bezocht en gewandeld zijn totaal niet druk, alhoewel we bij deze de meeste mensen hebben gezien. WIe moesten het eerste stuk terug uit het park met de auto een heel eind off road. Waarschijnlijk hebben we toen ergens een keer een foute afslag genomen, hoe het kan weet ik nog niet want volgens mij was het alleen rechtdoor. Maar we reden en reden maar en Cees zei dat het hem allemaal niet bekend voorkwam. Ik raakte toen wel een soort van in paniek want ik zag ons daar al in het donker rondrijden en dat is bepaald niet prettig. Gelukkig kwamen we op een gegeven moment toch weer op de grote weg, alleen op een ander stuk dan waar we erin waren gegaan.
Vandaag zijn we naar Monteverde nevelwoud geweest. Niet naar het park Monteverde want dat schijnt heel toeristisch te zijn. We hebben de skywalk van het park Selvature gedaan. Dan loop je op een brug langs de toppen van de bomen, best wel wat voor iemand die hoogtevrees heeft maar wel heel leuk om te doen. Daarna zijn we doorgereden naar Watervallen. Helaas hadden we te weinig tijd om alle 4 de watervallen die er waren te bezoeken, maar mooi waren ze wel. We zitten nu in een restaurant te eten waar draadloos internet is dus kan ik het reisverslag nu plaatsen.