het oerwoud in - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Marrjan Slabbekoorn - WaarBenJij.nu het oerwoud in - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Marrjan Slabbekoorn - WaarBenJij.nu

het oerwoud in

Door: marjanslabbekoorn

Blijf op de hoogte en volg Marrjan

19 Juli 2011 | Costa Rica, San José

Je merkt echt wel dat we in het regenseizoen zitten. Vannacht kwam het water letterlijk met bakken uit de lucht. En het heeft ook een behoorlijke tijd geregend. Vanmorgen was het echter weer droog en alweer snel behoorlijk warm= klam. We hebben vanmorgen eerst eens de tijd genomen om de tuin hier rond te wandelen, en daar ben je best een tijdje mee bezig. Daarna zijn we naar nationaal park Braulio Carrillo gereden. Dit is van de meest ongerepte parken van het land, met bergen, een dichte laag regenwoud en talloze watervallen. Het was prachtig weer echt zonnig en niet zo heel erg vochtig en het was hier heerlijk lopen. We hebben een paar wandelroutes gelopen en het viel ons mee dat het niet zo klammig aanvoelde. We gaan al aardig wennen in de jungle. Morgen vertrekken we hier dan gaan we richting de Arenal vulkaan en het Monteverde regenwoud. Het is een rit van ongeveer 4 uur. We blijven daar ook weer 3 nachten. Op zich is dat best lekker omdat je alles op je gemak kunt doen en geen gejak elke keer met de koffers. Ook dit keer zijn de eigenaren Hollanders. Best wel leuk was om te horen van de eigenaren van Heliconia Island waarom ze hier naar toe zijn vertrokken en wat ze allemaal hebben meegemaakt voordat ze hier aan de slag konden. Dat is allemaal niet zomaar vanzelf gegaan, ze hebben best wel wat tegenslag gehad. We hopen ook de volgende dagen weer een reisverslag te plaatsen. Ik heb nog geprobeerd foto’s te plaatsen maar dat lukte nog niet helemaal.

• 19 Juli 2011 - 16:32

Pa Slab:

hoi makkelijk he als je zo vrijblijvend
    gewekt wordt zonder dat je het hoef te
    vragen.maar ik weet nergens van het klinkt ook wat vriendelijker dan door
    een brulaap de groeten uit puttershoek

• 19 Juli 2011 - 19:18

Piet ,Agnes En Kids:

Hai Tarzan en Jane
    Hier een krabbel uit Strijen
    Leuk om jullie zo te volgen, veel plezier samen en geniet van al het moois wat jullie zien en beleven.
    Praat niet te veel met die hollanders ander zien we, denk ik , jullie nog eens keer in het programma:
    ik vertrek.