2 dagen in Tortuguero - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Marrjan Slabbekoorn - WaarBenJij.nu 2 dagen in Tortuguero - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Marrjan Slabbekoorn - WaarBenJij.nu

2 dagen in Tortuguero

Door: marjanslabbekoorn

Blijf op de hoogte en volg Marrjan

16 Juli 2011 | Costa Rica, Tortuguero

Na een kort nachtje moesten we gisterenmorgen alweer om 6 uur klaarstaan. We zouden tussen 6 en 7 worden opgehaald, en ons was verteld dat het meestal 6 uur was dus daar zijn we maar vanuit gegaan. Maargoed ook want iets over 6 waren ze er. We kregen een ontbijtpakket mee, met een boterham met ham en kaas. Leek veel op een hollandse boterham. Nu is dit hotel ook van hollandse eigenaren. Die hebben we niet ontmoet want we werden ontvangen door een stagiare, een nederlandse. Zij heeft hier 5 maanden stage gelopen en zou 2 dagen later ook weer vertrekken naar Holland. We gingen nog meerdere mensen ophalen, geen nederlanders. Halverwege de busrit maakten we een stop voor het ontbijt.Ik vond het niet veel voorstellen en was blij dat ik al een boterham op had. Na nog een uur van gehobbel, want de weg was niet al te best kwamen we bij de boot aan die ons naar Tortuguero zou brengen. Dit was ook nog een aardig tochtje, Eenmaal daar aangekomen kregen we onze kamer toegewezen. Nou dat ziet er wel heel goed uit. We hebben een lodge, dus een vrijstaand huisje. Volgens mij zijn er daar maar 4 van. Er zit een supergroot bad in. Tussen de middag moesten we om 1 uur lunchen, dat gebeurt dan met de groep aan dezelfde tafel. Het eten was heel goed. Lekkere salade gegeten. s Middags gingen we met de groep weer in de boot en werden we ergens afgezet waar we met onze gids van deze 2 dagen Piero door het regenwoud gingen wandelen.We hadden ons behoorlijk goed beschermd met deet, dat dacht ik tenminste want inmiddels ben ik al aardig gestoken. Gisterenavond waren we zo moe dat we na het avondeten ons hebben gedoucht en meteen zijn gaan slapen. Vanmorgen moesten we alweer om kwart voor 6 paraat staan voor een boottocht om het wildlife te spotten bij het ontwaken van de dag. Nou om 5 uur wordt je vanzelf wel wakker van alle brulapen die naar elkaar aan het roepen zijn. De tocht vonden we niet zo spectaculair want we zagen niet zo heel veel leuke beesten. En dan merk je dat je in het regenseizoen zit, want het ging regenen. En we zaten in een open boot. Wel de regenjas aangedaan, maar dat nam niet weg dat we als verzopen katten terugkwamen. Omdat het hier tamelijk vochtig is droogt het ook allemaal niet zo snel. Een uurtje later was het alweer droog. We maakten s ochtends een wandeling met de gids door de tuin en daar was ook een vlindertuin en een kikkertuin.
in. Daarna nog een tijdje aan het zwembad gezeten tot de lunch. Vanmiddag werden we weer verwacht voor een boottocht. Dit keer hebben we heel veel beesten gezien, apen, mooie vogels en kaaimannen. Het was lekker weer en de boottocht van ongeveer 3 uur was echt heel gaaf door de kanalen van Tortuguero. Vanavond gaan we een schildpaddentocht maken. Dan komen de schildpadden het strand op om hun eieren te begraven en dan gaan ze weer terug de zee in. Schijnt heel bijzonder te zijn. Je mag geen fotos nemen en je moet donkere kleren aan. We zijn benieuwd. Morgen vertrekken we hiervandaan om 9 uur met de boot. Met de lunch krijgen we onze huurauto en gaan we naar onze volgende bestemming.