na een lange reis aangekomen in Costa Rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Marrjan Slabbekoorn - WaarBenJij.nu na een lange reis aangekomen in Costa Rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Marrjan Slabbekoorn - WaarBenJij.nu

na een lange reis aangekomen in Costa Rica

Door: marjanslabbekoorn

Blijf op de hoogte en volg Marrjan

13 Juli 2011 | Costa Rica, San José

Na een lange dag zitten we nu in ons 1e hotel, Dos Palmas, in Costa Rica. We zijn inmiddels alweer ruim 24 uur op. Het inchecken op Schiphol ging voorspoedig en rond half 12 gingen we de lucht in. We zaten helemaal op de achterste rij van het vliegtuig. Voor het eten is dat niet echt handig, want toen wij eten kregen konden we niet meer kiezen uit pasta of kip er was alleen nog maar kip.... 's Avonds was er pizza, alleen toen ze bij ons waren was de pizza op. Gelukkig konden ze nog wel nieuwe opwarmen. Het vliegen was weer een behoorlijke zit ik heb 3 films gezien en Cees probeerde af en toe wat te slapen. Na 9 uur landden we in Atlanta. Ons was vanmorgen verteld op Schiphol dat de koffer direct doorging naar Costa Rica, maar in het vliegtuig werd verteld dat je hem wel moest ophalen en dan ermee door de douane. En wij maar wachten bij de band, maar na 20 minuten kwamen toch elke keer dezelfde koffers langs en dat waren niet de onze. Gelukkig stonden er nog meer mensen die doorgingen naar Costa Rica, en die hadden ook geen koffers. Bleek dat ze toch rechtstreeks doorgingen, lekkere informatie allemaal. Gelukkig hadden we voldoende overstaptijd van 3 uur en daar kwam nog eens anderhalf uur bij. De vlucht van Atlanta naar San Jose duurde 3 1/2 uur. Na alle formaliteiten gingen we de koffers ophalen, gelukkig waren ze meegekomen. Bij de uitgang stond een man met een bordje van Dos Palmas om ons op te halen. Het hotel ligt vlakbij het vliegveld dus we waren er binnen 5 minuten. Bij het hotel stond de eigenaresse, een hollandse vrouw. Alleen het hotel waar we de komende 2 nachten zitten is niet van nederlandse eigenaren de rest wel. De kamer is netjes. We zitten nu bij de bar nog wat te drinken. Ik zit op de computer van het hotel dit verslag te schrijven terwijl Cees op de laptop de krant zit te lezen. Morgenochtend worden we alweer rond 6 uur opgehaald voor een excursie van 2 dagen naar Tortuguero, een schildpaddeneiland. Dus maar weer een kort nachtje. We hopen daar ook weer een reisverslag te kunnen schrijven.