Varen, buggy rijden en zandboarden - Reisverslag uit Lima, Peru van Marrjan Slabbekoorn - WaarBenJij.nu Varen, buggy rijden en zandboarden - Reisverslag uit Lima, Peru van Marrjan Slabbekoorn - WaarBenJij.nu

Varen, buggy rijden en zandboarden

Blijf op de hoogte en volg Marrjan

17 December 2013 | Peru, Lima

Vandaag weer een intensieve dag gehad. Om 2 uur vannacht moesten we al opstaan want om kwart voor 3 werden we opgehaald dor een busje wat ons naar het busstation zou brengen. Hier hebben we openbare bus genomen naar de Ballestas eilanden. Deze rit duurde ruim 3 1/2 uur. De bus was echt super comfortabel en je kon er goed in slapen omdat ervel ruimte was voor je benen. Met zo'n bus gaan we deze week ook een keer een hele nacht rijden. Om 8 uur vertrok onze boot naar de eilanden. Het zonnetje brandde al behoorlijk dus even goed insmeren, want gisteren waren we ook al verbrand. Het is hier goed warm een graadje of 27. In de grotten en gewelven van de eilanden leven meer dan 160 soorten zeevogels plus zeeleeuwen. Het was een leuke tocht. Na deze tocht moesten we weer op de bus wachten die ons naar Ica zou brengen. Hier hebben we een prachtig hotel. Vanmiddag zijn we naar de woestijnoase Huacachina gegaan en hebben we heerlijk gegeten met onze groep en Wilfred onze reisleider. We zijn hier met taxi's naar toe gegaan. Wat een chaos en iedereen maar toeteren. Cees en ik besloten een rit met een buggy te gaan maken, je rijdt niet zelf hoor, en te gaan zandboarden. De rest van onze groep is al wat ouder dus die gingen niet mee. Het was echt heel gaaf. Je gaat door de zandvlakte met die buggy en dan weer heel steil naar beneden,net als een achtbaan. Ook het zandboarden was te gek, heel steil maar ontzettend leuk. De rest was al terug naar het hotel maar Wilfred had op ons gewacht. Die zat te praten met een Nederlandse jongen die aan het backpacken is door Peru. Vanavond in het hotel heerlijk gegeten en nu naar bed want ik ben wel wat moe. Tot het volgende verslag!