Van Nazca naar Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Marrjan Slabbekoorn - WaarBenJij.nu Van Nazca naar Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Marrjan Slabbekoorn - WaarBenJij.nu

Van Nazca naar Arequipa

Blijf op de hoogte en volg Marrjan

20 December 2013 | Peru, Arequipa

Gisteren een vrije dag in Nazca. Niet zo heel veel gedaan omdat het toch wel heel erg heet was. Een beetje rondgekeken in de stad. Nog naar een voorstelling over Maria Reiche geweest. Zij heeft bijna 50 jaar van haar leven de Nazca lijnen bestudeerd. 'S avonds om half 11 moesten we met de nachtbus mee naar Arequipa. Een rit van 10 uur. Nu was de bus wel comfortabeler dan een vliegtuig maar toch viel het me niet mee. We reden door de bergen dus elke keer bochten en dan weer remmen en dan weer over een hobbel. Om half 9 vanmorgen kwamen we in Arequpa aan. Gelukkig mochten we in het hotel meteen in onze kamer dus we konden meteen onze spullen kwijt. We zijn gezellig met ons allen gaan eten. Zo'n kleine groep is toch best wel gezellig. Na het eten liet Wilfred ons de stad zien en zijn wemelt hem naar de markt geweest. De enige toeristen die daar liepen waren wij. Wat een markt is dat zeg. Het fruit zag er heel goed uit en daar was ook heel veel van. Maar al het vlees ligt daar gewoon op schalen zonder koeling ofzo, getver wat stonk dat zeg. En het zag er niet uit. Vanmiddag zijn Cees en ik samen op stap geweest naar het museum waar het ijsmeisje Juanita ligt. Zij is de eerst vrouwelijke mummie uit de Andes. Zij wordt gezien als een van de best bewaarde mummies ter wereld. Ze werd hoog op de berg Ampato geofferd door incapriesters. Door haar kregen wetenschappers een geweldig inzicht in de Inca cultuur. Het was een interessant museum. Vanavond hebben we weer met ons alleen gegeten. Wilfred wist een heel goed restaurant. Het was ook supergoed. We moesten wel lachen toen we allemaal een slab voor kregen. Maar ons vlees lag op ons bord op een kleine steen grill dus dat kon spetteren. Vandaar die slab. Na het eten zij Cees en ik met Wilfred nog naar een bar gegaan waar live muziek was. Morgen weer op tijd op want we gaan weer op stap. We zijn morgen nog een dag in dit hotel maar gaan morgenochtend nog een excursie doen. Heel interessant maar dat komt de volgende keer.