Aankomst in Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Marrjan Slabbekoorn - WaarBenJij.nu Aankomst in Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Marrjan Slabbekoorn - WaarBenJij.nu

Aankomst in Lima

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Marrjan

16 December 2013 | Peru, Lima

Vanmorgen na een lange reis aangekomen in Lima. Allebei de vluchten zijn voorspoedig gegaan. Ik heb nog behoorlijk geslapen in het vliegtuig, maar Cees heeft geen oog dicht gedaan. Om half 7 lokale tijd, in Nederland inmiddels half 1 in de middag, landden we in Lima. Door de douane heen ging ook voorspoedig. Onze reisleider Wilfred stond ons bij de uitgang op te wachten. We zijn met nog 2 andere stellen. Deze hadden we op het vliegveld van Madrid al ontmoet. We gingen meteen door naar ons hotel waar we ontbijten kregen en Wilfred ons het een en ander vertelde. Daarna gingen we met hem op stap om geld te wisselen en kon hij ons war laten zien van de stad. Verder hadden we een vrije middag en zijn we met ons zessen met 2 taxi's naar de oude stad gegaan. Er kunnen nl. Maar 3 mensen in een taxi. In de oude stad was een processie. Dat was echt heel leuk met allemaal verklede Peruanen die dansten en muziek maakten. Ook was er bij het paleis een uitgebreide wisseling van de wacht. We hebben met ons zessen lekker zitten eten en kletsen, het klikt gelukkig goed. We zijn er wel al achter dat wij de enigen van deze groep zij die de Inca trail gaan lopen. Na het eten wilden we terug naar ons hotel, ook weer in 2 taxi's. Cees en ik samen en de man van een stel. Helaas wisten we niet precies het adres van ons hotel, alleen de naam. De anderen waren al weg met de taxi en die hadden het adres wel, maarja daar hadden wij niets aan. Ook de taxi chauffeur kwam er niet uit dus toen we een punt herkenden van vanmorgen dachten we dat we dat wel terug konden lopen. Dat viel niet mee. We hebben er een uur overgedaan, wel 10x de weg gevraagd. De ene keer werden we de die kant heen gestuurd de andere keer weer een andere kant. We hadden zo'n beetje de hele wijk Miraflores gezien voordat we uiteindelijk ons hotel vonden. Vanavond nog op stap geweest met Wilfred en nu heel snel gaan slapen want we moeten om 2 uur vannacht weer op. We moeten lang rijden en gaan morgenochtend varen dus welterusten en misschien tot morgen.

• 16 December 2013 - 08:30

Govert:

Buenos dias,

Gratis tip uit Strijen, zet het adres van je hotel in
    je telefoon en maak er een foto van!
    Niet te warm voor Cees daar?

Adios y hasta luego