de jungle in - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Marrjan Slabbekoorn - WaarBenJij.nu de jungle in - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Marrjan Slabbekoorn - WaarBenJij.nu

de jungle in

Door: marjanslabbekoorn

Blijf op de hoogte en volg Marrjan

31 Juli 2011 | Costa Rica, San José

Vandaag vertrokken we richting Sierpe. We werden uitgezwaaid in Ojochal door de aardige eigenaars van ons verblijf Anja en Otto. Om 11 uur zouden we de boot moeten nemen naar Drake Bay. Hier in Costa Rica gaat alles meestal niet echt volgens tijd, dus toen we vertrokken was het al 10 voor 12. Onze auto bleef achter in Sierpe. De tocht naar Drake Bay duurde ruim een uur. We voeren door Mangroves en zagen op de kant nog een krokodil zonnen. Op een gegeven moment kwamen we op de Zee en werd het even wat ruiger. Gelukkig had ik een reispil in genomen. Wij hadden verwacht dat bij aankomst in Drake Bay een van de eigenaren van ons verblijf zou staan. Maar er stond een knul met een quad. Daar moesten onze koffers op en ook wij. Cees ging achterop en ik achter de jongen. En het was niet zomaar een trip, nee hobbel de bobbel. Allemaal kuilen enzo in de weg. We dachten op een gegeven moment dat ie om zou vallen. Maar het was wel lachen. Het is hier echt wel de jungle hoor alleen wat modern is is het internet. Mobiel bereik is hier niet, wel op het strand schijnt. We hebben alleen maar een koude douche. Simone de eigenaresse stond ons al op te wachten met haar 3 maanden oude zoontje. We moesten een behoorlijke trap op om bij onze kamer te komen. Net daarboven is het restaurant. We kregen meteen een geweldige lunch. Simones man Vladimir schijnt een heel goede kok te zijn. Straks krijgen we diner dus we gaan het beleven. De lunch was in ieder geval heel goed en ook heel veel.Vanmiddag hebben we de rivier afgelopen. Die is heel laag en daar kun je heel goed doorlopen dus dat was wel leuk. Morgen gaan we naar het nationale park Corcovado. Dit is een prive tour met nog 1 ander nederlands stel dat hier zit. We worden al om 20 over 6 opgehaald, dus vroeg uit de veren. Toen we net voor onze kamer zaten zag Cees nog geen halve meter voor zijn voeten een slang gaan. We hebben de foto op deze site geplaatst met nog wat andere foto's.

• 01 Augustus 2011 - 08:27

Ingrid:

Zal vast gezellig geweest zijn met z'n drieën op 1 quad en dan ook je koffers er nog bij! Geniet nog van jullie vakantie!

Gr. Ingrid

• 01 Augustus 2011 - 09:14

Annelies De Vries:

Hallo Cees & Marjan,

Over 1,5 week trek ik ook naar Costa Rica en zou ik ook heel graag Bahia Drake en Corcovado willen zien. Ik heb alleen van kennissen gehoord dat het ontzettend regenachtig is in dat gebied en dat het eigenlijk (in deze tijd van het jaar) redelijk ontoegankelijk is. Is dat zo? Anders moeten wij onze reis namelijk een beetje omgooien..

Veel plezier daar en ik hoop wat van jullie te horen!
    Groeten,
    Annelies

• 01 Augustus 2011 - 15:01

Pa Slabbekoorn:

mooi vervoermiddel een quad,in dat terrein passend .Zien jullie ook wel eensbewoners in hun dagelijkse cultuur.Het is alweer de vierde week geniet er nog maar van het is zo om groetjes uit puth.[het gaat weer]