2 dagen San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Marrjan Slabbekoorn - WaarBenJij.nu 2 dagen San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Marrjan Slabbekoorn - WaarBenJij.nu

2 dagen San Diego

Door: marjanslabbekoorn

Blijf op de hoogte en volg Marrjan

02 Augustus 2010 | Verenigde Staten, San Diego

Gisteren vroeg vertrokken uit Tucson. Niet zo best geslapen want het was heel lawaaierig buiten. Helicopters die overvlogen, politie auto's met gillende sirenes. John, het was wel zo'n hotel langs de weg dus wie weet ..... Zelfs met oordoppen in hoorde ik nog veel geluid. Onderweg liep de temp weer behoorlijk op tot boven de 40 graden. Omdat je de hele tijd langs de Mexicaanse grens rijdt heb je verschillende keren border (grens) controles. De 2e controle vroegen ze: are you is citizens? Cees zegt wat? Dus ik zeg nee tegen die man want we zijn geen Amerikanen. Moesten we naar de kant . Ik denk: nou gaan we het krijgen. Naast ons stopte nog een Nederlands gezin en die moest de kofferbak openmaken. Niet dat we iets te verbergen hadden maar je zou iemand de grens over kunnen smokkelen. Gelukkig mochten we doorrijden. Het was een uur of 6 rijden naar San Diego, rond half 4 waren we bij het motel. We hebben meteen een 2e nacht bijgeboekt. Er loopt hier veel security, het is hier vast niet zo pluis zo vlakbij de Mexicaanse grens.
We zijn nog naar Sea World gereden. Maar een kaartje voor 65 euro pp vonden we toch wat veel zeker omdat het al 6 uur was. Het sluit dan wel pas om11 uur maar de meeste shows zijn overdag. We zijn daarna naar het Glaslamp Quarter gereden. Dit is het oude hart van de stad. Overal langs de straat staan nog de oude gaslantaarns. Het was er echt mega druk.
Omdat we dus nog een dag in San Diego bleven hoefden we niet zo vroeg op. Goed geslapen. Gisteravond was er een paar kamers verderop de hele tijd een hond aan het blaffen maar op een gegeven moment stoptie ie. Gelukkig voor de hond want ik had m wat aangedaan als ie de hele nacht was doorgegaan. Vandaag hebben we een dag
kaart gekocht voor de trolleytram. Voor 5 dollar kun je dan de hele dag onbeperkt reizen. En de halte was vlakbij het motel dus kan het nog makkelijker? Met de auto is het bijna niet te doen zo druk is het. We zijn eerst naar de oude stad gegaan. Een soort openlucht museum. De mensen liepen er ook in klederdracht. Vanmiddag zijn we wat wezen winkelen. Toch zijn de meeste dingen echt niet goedkoper dan bij ons. Een Rayban bv is gewoon ook rond de €130. We zijn in de Apple store geweest. Daar is het echt megadruk en er lopen ook heel veel verkopers. Cees had bijna nog een Ipad gekocht, zo leuk vond ie dat ding.
Het is hier trouwens minder warm dan we gewend zijn. Hooguit een graad of 24 en 's avonds moet je echt een jasje aan. Vanavond hebben we nog wat gedronken bij het hardrock café.
Morgen gaan we naar Ventura via Long Beach en Santa Monica. Hier ligt het Baywatch strand. Benieuwd of Pamela Anderson er nog rondloopt! We hebben hier het Best Western hotel voor 2 nachten. Daarna zien we wel weer verder. Misschien nog overnachten in Hollywood.

• 03 Augustus 2010 - 08:47

Werner:

Hee Cees en Marian,

Zo te lezen hebben jullie het helemaal naar je zin!!

Zijn jullie al overweldigd door het masale en gigantische van Amerika?

Trek je trouwens niets aan van het constante gevraag of het goe dmet je gaat door die amerikanen, ze menen er namelijk geen reet van. Het is gewoon een soort van hallo en ze verwachten geen antwoord terug.

Veel plezier in Hollywood en geniet ervan!!

Groetjes,

Werner