Eind in zicht - Reisverslag uit Salinas, Verenigde Staten van Marrjan Slabbekoorn - WaarBenJij.nu Eind in zicht - Reisverslag uit Salinas, Verenigde Staten van Marrjan Slabbekoorn - WaarBenJij.nu

Eind in zicht

Door: marjanslabbekoorn

Blijf op de hoogte en volg Marrjan

09 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Salinas

Dit is waarschijnlijk het laatste verslag dat ik schrijf vanuit Amerika. Over 2 dagen gaan we naar huis. Natuurlijk vind ik het fijn naar huis te gaan maar hebben we het gevoel dat we nog veel meer hadden willen zien en doen. En we hebben heel veel gedaan en gezien. We hebben tot nu toe 4400 mijl gereden (x 1,6 km). Gisteren zijn we naar Sequoia park geweest. Dit zijn hele grote bomen met een rode stam. Reusachtig om te zien. Om over het park te kijken kon je een trap beklimmen met 400 treden. Dat leek best zwaar maar het viel best mee. Naar de grootste boom die maar liefst 2500 jaar oud is was ook een inspannend stuk lopen . Op een gegeven moment zagen we een moederbeer met 2 kleintjes de we oversteken. Geweldig gezicht was dat! Cees heeft er al die weken op gehoopt dus die had de dag van zijn leven. Na het bezoek aan het park gingen we weer richting kust. Was het bij het park eerst nog zo'n 37 graden naarmate we dichterbij de kust kwamen werd het wel steeds frisser.
Vandaag zijn we langs de kust omhoog gereden naar Monterey. Het was een mooi stuk. Het was wel behoorlijk fris en het bleef lang bewolkt. We zijn nog in Carmel geweest, een schilderachtig plaatsje met schattige huisjes. Clint Eastwood is nog burgemeester geweest van deze plaats. We hebben hier nog eventjes aan het strand gezeten. Het was inmiddels zonnig en dit was ook een mooi strand. Vanavond zijn we naar de Fishermans warf in Monterey geweest. Hier liggen in de haven allemaal zeeleeuwen.morgenochtend om 9 uur gaan we varen en als het goed is gaan we dan haaien zien . Ben benieuwd, ben nu al zeeziek. Ben al mijn kleren bij elkaar aan t zoeken want t zal wel koud zijn op de boot. Heb nog snel een jas gekocht in 1 van de winkels op Fishermans warf. Kostte maar 16 euro. Gaan nu slapen want we moeten daar morgenochtend om half 9 al zijn.

• 09 Augustus 2010 - 08:16

Ingrid:

Hey Cees en Marjan,

Geniet nog van de laatste dagen van jullie vakantie in Amerika. Volgens ons moeten jullie met een voldaan gevoel binnenkort het vliegtuig weer instappen na zo'n super vakantie.
    Ondanks dat jullie nog meer hadden willen zien.
    We wensen jullie natuurlijk een goede reis terug naar Nederland. En tot gauw.

Groetjes van Johan, Ingrid, Dévid en Joëlla

• 09 Augustus 2010 - 11:14

Iris En Jorian:

Hoi hoi,

een tijdje niet meer echt gesproken, maar toch gelukkig nog een laatste verslag! Hebben jullie nog niet genoeg gezien? t word wel tijd om naar huis te komen hoor, want nu vind ik t alles zelf doen wel weer genoeg geweest haha,
    nou veel plezier t laatste dagje ( enne wel met uggs terug komen)
    & als ik jullie niet meer spreek een fijne vlucht!

kus van ons

• 09 Augustus 2010 - 17:47

Anneke:

Hallo Cees en Marjan, Wat hebben jullie veel gezien en genoten uit jullie reisverslag op te maken. Ik heb regelmatig de reisverslagen gelezen. Groetjes van hier en ik wens jullie een hele goeie reis terug naar huis.
    Anneke