Holbrook - Reisverslag uit Holbrook, Verenigde Staten van Marrjan Slabbekoorn - WaarBenJij.nu Holbrook - Reisverslag uit Holbrook, Verenigde Staten van Marrjan Slabbekoorn - WaarBenJij.nu

Holbrook

Door: marjanslabbekoorn

Blijf op de hoogte en volg Marrjan

28 Juli 2010 | Verenigde Staten, Holbrook

Vandaag stond een rit naar Holbrook op het programma. Bij het inladen van de auto stonden 3 honden bij Cees te kijken. Die hoorden bih het hotel denken we. Ze waren wel lief. Cees heeft ze nog wat kaakjes gegeven en die aten ze graag op. Daarna even naar de supermarkt voor ons ontbijt. Terwijl we dat in de auto op de parkeerplaats van de supermarkt zaten op te eten kwm een bedelaar voor geld. Cees gewoon in het Nederlands dat ie dat niet had. Cees vroeg of ie een wasa cracker wilde en dat wilde ie wel. Dus Cees m nog smeren met philadelphia. Hij liep er mee weg maar hij at m mooi niet op z'n honger had ie dan toch ook weer niet. Eenmaal rochting Holbrook gingen we weer een uur terug in de tijd. We hadden gedacht dat dat gisteren al zou zijn. Maar Canyon de Chelly is New Mexico tijd omdat dat daar vlakbij ligt en dat is dezelfde tijd als Utah. Dus vandaag waren we vroeg. We zijn eerst langs ons hotel gereden zodat we wisten waar dat lag en zijn toen doorgereden naar Petrified Forest . Dit is een 200 miljoen jaar oud versteend bos. Overal zie je versteende bomen. Een stukje versteende boomstam kan je heel mooi polijsten. Ze verkopen ze hier, maar zijn heel duur. Je mag ook absoluut niets meenemen uit het park en er liggen echt heel veel steentjes die je zo mee zou kunnen nemen. Als ze je betrappen kost dat je €325. Ik zou zo'n groot stuk best mooi vinden als tafelblad in onze tuin. We zijn een behoorlijke tijd in dit park geweest want je kon er ook verschillende wandelingen maken. Het was overigens erg warm. In de verte hing de hele tijd een donkere lucht maar die bleef ver. Om n uurtje of half 5 naar ons hotel gereden. Het is een hotel van de Best Western keten. In zo een zaten we ook in Vegas. Ziet er goeduit, eigenlijk te luxe. We zitten ook aan de route 66 de beroemde oost west verbinding tussenoost en west. Deze was oorspronkelijk 286 km daarvan is nog 260 in gebruik. Een deel is verloren gegaan door de aanleg van de snelweg 40. We hebben een stukje gereden en dat is echt leuk. Oude eettentjes en benzinepomps staan er nog. Echte nostalgie! We hebben meteen wat ontbijt voor morgenochtend gekocht dan kunnen we op onze kamer ontbijten. We zijn ook al wezen tanke dus kunnen morgenochtend meteen op pad. Anders doen we dat altijd ''s morgens. Kunnen we nu wat langer slapen ook wel eens lekker. Morgen gaat de reis naar Scottsdale, dit ligt naast Phoenix. Ons hotel ligt vlakbij een winkelcentrum dus misschien gaan we we shoppen.