Canyon de chelly - Reisverslag uit Chinle, Verenigde Staten van Marrjan Slabbekoorn - WaarBenJij.nu Canyon de chelly - Reisverslag uit Chinle, Verenigde Staten van Marrjan Slabbekoorn - WaarBenJij.nu

Canyon de chelly

Door: marjanslabbekoorn

Blijf op de hoogte en volg Marrjan

27 Juli 2010 | Verenigde Staten, Chinle

Vandaag is onze bestemming Chinle. Eerst ontbeten bij het hotel. Bij de meeste hotels is het niet incl en is er ook niet eens de mogelijkheid te ontbijten ook niet tegen betaling. Hier kon het wel en de prijs viel wel mee. Meestal halen we als ontbijt wat in een supermarkt. Tegen 8 uur vertrokken we. We waren wel zo'n beetje de eersten die vertrokken, maar deze vakantie zijn we ook vroege vogels. Wel met moeite soms. Als we thuiskomen ga ik eerst eens uitslapen. Er zijn vele wegen die naar Rome leiden zo ook meerdere naar onze bestemming. We kozen de indianen route. Die viel we tegen want we kwamen geen indiaan tegen. We waren met de middag in Chinle. We konden nog niet inchecken dus maar naar het park gereden. Daar kun je omheen rijden. Je mag er alleen in met een gids omdat het een heilige plek is voor de navajo's. Er is 1 plek waar je kunt afdalen in een dal zonder gids. Toen we daar waren werd het best wel donker en in de verte zag je het vuren . Volgens Cees was dat nog ver weg en hij wilde graag die wandeling doen. Ik vond het niks want stel je voor dat je daar beneden staat en het vuurt. We hebben het niet gedaan en maar gelukkig ook want nog geen kwartier later brak het onweer los. We hebben een tijd in de auto zitten kijken. Op zich wel mooi om te zien was dat door de regen er watervallen ontstonden. Voor de auto was de regen ook goed want die zag eruit als een beest na gisteren van dat terrein rijden. We zijn toen maar gaan inchecken. We zitten in een Holiday Inn. Wel een luxe kamer. We hebben 2 verschillende kussens : een zacht en een hard. Echt grappig want daar hangen dus kaartjes aan met zacht en hard. Na het avondeten zijn we teruggegaan naar de Canyon. Het was toen weer heerlijk rustig weer en konden we nog lekker van het uitzicht genieten. Morgen gaan we naar Holbrook.

• 28 Juli 2010 - 06:35

Iris En Jorian:

hoi pap en mam,

leuk dat jullie ons mailtje hebben gelezen! Wij hebben ons verslapen en jorian is nu aan het haasten, ik ben al klaar dus ik dacht nog snel even kijken nu het nog kan. Ik vind de indianen wl interessant, daar komt veel over op tv dus ben benieuwd naar de foto's.
    Veel plezier nog namens ons, maar dat zal allemaal wel lukken.

veel liefs