Archespark - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Marrjan Slabbekoorn - WaarBenJij.nu Archespark - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Marrjan Slabbekoorn - WaarBenJij.nu

Archespark

Door: marjanslabbekoorn

Blijf op de hoogte en volg Marrjan

25 Juli 2010 | Verenigde Staten, Moab

Vanmorgen uitgeslapen tot 7 uur. Wel gek gevoel dat we niet hoefden uit te checken. We konden in het hotel ontbijten. Dat is bijna in geen een hotel inbegrepen. Nou was t ook niet zoveel bijzonders maar we hoefden niet op zoek naar n ontbijtje. Om n uur of 9 zijn we naar het Archespark gereden. Dat is hier vlakbij. Je kon het hele park met je auto rijde en opverschillende plekken zijn dan mogelijkheden om uit te stappen en het uitzicht te bekijken of wandelroutes te volgen. Wij besloten om in 1 x helemaal naar het laatste punt te rijden en dan zo weer naar het beginpunt terugkomen. Op het laatste punt kon je meerdere wandelingen doen die allemaal niet zo heel zwaar waren. Wij besloten er eerst 1 te doen waar het niet zo druk was. Nouja niet zo druk er was gewoon niemand. En het pad stopte ook nog maar toen wisten we niet meer hoe we waren gekomen want het was nogal zanderige pad. Ik moet zeggen dat ik m toen wel kneep hoor want we hadden ieder 1 flesje water bij ons. We zijn toen naar de rotsen gaan kijken, want we wisten van 1 rots wel hoe deze lag toen we vertrokken. Cees bleef de rust zelf die snapte niet dat ik wel lichtelijk in paniek was. Gelukkig waren we toch weer redelijk snel terug maar ik was even van slag. Bij het andere punt was het wat drukker en ook daar had je weer een wandelroute. Hier hebben we dus ook weer een stuk gelopen . Nouja lopen klimmen en dalen dus mijn schoenen komen heel goed van pas. Voor de rest van de dag hebben we beschikkende van deze 'trails' (wandelpaden) gelopen. Het was trouwens rond de 36 graden dus we hebben weer veel water op. Nog niet zoveel als in Death Valley want daar was ik net n watertank. Ondanks dat we ons hebben ingesmeerd zijn we toch goed verbrand. Het lopen ging ook niet zo vlot want ik heb wat last van mijn knie maar gek genoeg van het andere neen . Dus niet mijn zere knie. Wel lastig hoor. Cees moet elke keer op me wachten. Nou moet je met deze temp niet te hard lopen maar Cees rent nu eenmaal altijd. Het park op zich was wel leuk maar niet zo mooi als de andere parken. Hier zie je tussen de rotsen veel bogen die door weersinvloeden ontstaan zijn. Daarom heet het ook Archespark want arches betekend bogen. Nadat we terug waren hebben we wat was in de wasmachine gedaan . Er staan hier in de hal een paar wasmachines en drogers. Op dit moment zitten we te wachten tot de droger klaar is want dan kunnen we gaan eten. Mogen gaan we naar Mexican Hat. Zo heet het plaatsje waar ons hotel ligt. Dit ligt vlakbij Monument Valley. Het is maar ong 150 km van hier dus daar hopen we op tijd te zijn zodat we meteen naar het park kunnen. Volgens de hotelbeschrijving is daar internet dus hoop ik morgen weer verslag te kunnen doen.

• 26 Juli 2010 - 09:51

Iris:

Zozo t moet nog wat worden met jullie, je komt gewoon straks thuis met veel conditie joh! wel jammer van de knie. Veeel plezier vandaag in het volgende park.

veel liefs