In de voetsporen van John Wayne - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van Marrjan Slabbekoorn - WaarBenJij.nu In de voetsporen van John Wayne - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van Marrjan Slabbekoorn - WaarBenJij.nu

In de voetsporen van John Wayne

Door: marjanslabbekoorn

Blijf op de hoogte en volg Marrjan

01 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Tucson

Vandaag konden we uitslapen tot 7 uur. Door ons vaste ritme waren we echter alweer vroeger wakker. We hebben het rustig aan gedaan en zijn rond 9 uur gaan rijden richting de old tucson studio's. Dit was wel leuk. Hier zijn heel veel film en vnl westerns opgenomen. John Wayne heeft hier meerdere films opgenomen. Er was een rondleiding waarbij we in de voetsporen van de filmlegendes liepen. Wat ik ook leuk vond was dat mijn lievelingsserie uit mijn jeugd, het kleine huis op de prairie hier ook vaak is opgenomen. Er was zelfs kleding uit die serie te zien en ook van bv Bonanza. Thuis maar eens naar een Western kijken die hier is opgenomen en kijken of we dingen herkennen. Verder waren er ook shows. De studio's worden nog steeds gebruikt voor tv series en commercials. Na de studio's zijn we naar Saguaro nationaal park gereden, dat was er vlakbij. Saguaro isren reuzencactus en komt alleen voor in de Sonora desert. In dit park komt deze saguaro in grote hoeveelheden voor. Deze cactus krijgt de eerste zijtak als hij een meter of 6 is, dan is hij al 75 jaar oud. Hij kan rond de 200 jaar worden en 8000 kg. Als de cactus gaat sterven wordt een houten geraamte zichtbaar. Hierna was het tijd om ons zelfgeboekte hotel op te zoeken. Het is nu toch wel handig dat we navigatie in de auto hebben want even het adres ingetikt en we waren er zo. Het is een supersimpele kamer, heel wat anders dan de luxe kamers die we gewend zijn. Maar voor ons is het best. Je kon er ook wassen dus hebben we meteen nog een was gedraaid want dat was ook alweer een week geleden. Terwijl we daarop zaten te wachten hebben we uitgezocht waar we morge gaan slapen. Morgen gaan we naar San Diego. Dat is zo'n 650 km dus een aardig stuk rijden. Wel allemaal snelweg dus dat rijdt wel makkelijk. We hebben net iets onder San Diego een motel geboekt van dezelfde keten als we nu zitten. Alleen kost het dit keer iets meer. Waarschijnlijk meer toeristisch. We blijven dan waarschijnlijk nog een nacht in San Diego maar dat zien we morgen wel. We gaan nu naar bed want we vertrekken morgen vroeg.

• 02 Augustus 2010 - 08:42

Ingrid:

Hoi Cees en Marjan,

Nou zo te zien hebben jullie het wel naar jullie zin op deze vakantie. Geniet nog van de rest van de vakantie en van alles wat jullie nog gaan meemaken.

Groetjes Johan, Ingrid, Dévid en Joëlla